Optimizarea SEO reprezinta o investitie importanta pentru afacerea ta – acesta este un adevar. Cei mai multi proprietari, insa, incearca sa amane cat mai mult acest tip de investitie, in principal din cauza modului in care optimizarea se desfasoara – pe termen lung.
Totusi, nu trebuie sa uiti ca, desi este realizata pe termen lung, rezultatele obtinute prin procesul de optimizare SEO au un impact semnificativ asupra afacerii tale. Iata cum poti incepe acest proces de unul singur daca nu esti pregatit inca pentru costurile implicate de o campanie SEO!
Website-ul tau este inceputul
Totul incepe cu platforma pe care iti desfasori operatiunile – website-ul tau. Acesta trebuie sa fie luna si bec – o caracteristica pe care specialistii SEO trebuie sa o confirme inainte de a trece la optimizarea SEO off page, anume care are loc in afara platformei tale.
Cateva lucruri care tin de procesul de optimizare SEO si de care trebuie sa te ocupi sunt:
- Viteza de incarcare a website-ului – in ziua de astazi, internetul este foarte rapid. La fel de rapid trebuie sa fie si website-ul tau, indiferent de platforma de pe care este accesat. Viteza este influentata si de marimea fisierelor incarcate – pozele, in principal. De acest lucru te poti ocupa singur in lipsa unui programator.
- Numirea paginilor si stabilirea categoriilor – in general, website-ul tau trebuie sa aiba o structura cat mai clara si mai usor de urmat. Evita link-urile create din numere sau din categorii care sa se afle in alte categorii si asa mai departe – de regula, vei urma structura website.ro/categorie/subcategorie (sau titlu articol).
- Experienta utilizatorului – in procesul de optimizare SEO, experienta utilizatorului este extrem de importanta. Aceasta are in vedere usurinta cu care utilizatorul navigheaza pe platforma ta. Daca acesta intampina dificultati de navigare, scad sansele realizarii unei conversii.
Informatia de tip „meta”
Exista meta titlu, meta descrieri si meta tag-uri, printre altele. Acestea se refera, in principal, la informatie pe care website-ul tau o transmite motoarelor de cautare, in vederea clasificarii paginilor in rezultate. Totusi, o buna parte din aceasta informatie de tip meta este vazuta si de utilizatori.
- Meta descriere si meta titlu – acestea apar exclusiv in rezultatele cautarii pentru o pagina din website-ul tau. Atunci cand un rezultat are o descriere taiata de „…”, cel mai probabil meta descrierea este extrasa automat din text. Totusi, poti stabili singur descrierea respectiva – pentru a fi atat atractiva pentru clienti, cat si optimizata SEO pe anumite cuvinte cheie. La fel poti face si cu meta titlul.
- Meta tag-uri – acestea sunt observate la nivelul pozelor si reprezinta un alt element important din procesul de optimizare SEO. De exemplu, poza unui produs vandut de tine poate aparea in rezultatele cautarii de poze daca aceasta este optimizata corespunzator (pe anumite cuvinte cheie). O poza duce deseori la un click pe website, implicit o conversie.
Acestea sunt lucruri de care te poti ocupa singur atunci cand vine vorba de optimizare SEO. Totusi, ele nu fac parte din adevarata optimizare, anume cea pe termen lung. Cele mentionate sunt realizate de specialistii SEO in prima parte a optimizarii – anume, se asigura de faptul ca utilizatorii si motoarele de cautare pot gasi mai usor magazinul tau online.
Pentru a doua parte, acea pe termen lung si cu rezultate semnificative, poti afla mai multe de la specialistii agentiei The Markers – zece ani de experienta in marketing digital, la dispozitia ta!
More Stories
Trupa LIVE vs DJ: Ce Opțiune Este Mai Bună Pentru Nunta Ta?
Dispozitive inteligente pentru securitate
Descoperă Zanzibar cu Pamtour.eu: O Aventură de Vis în Paradisul Tropical