October 23, 2021

Ce se intampla cu jantele strambe si cum le poti recupera?

Ati indoit vreodata o roata intr-o gropa sau un capac ridicat care a facut sa vibreze intreaga masina? Ti-a spus vreodata un inginer ca jantele din aliaj nu pot fi indreptate si ca a trebuit sa cheltuiesti intre 400 si 500 de euro pe o roata noua? Din pacate, acest lucru se intampla foarte des. Cu toate acestea, pur si simplu nu este adevarat ca jantele din aliaj nu pot fi aliniate, deoarece multe ateliere de specialitate si companii de finisare ruleaza roti de cateva decenii in urma. Daca jantele tale sunt strambe tot ce trebuie sa faci este sa mergi la un service auto pentru a le indrepta.

Nu conteaza materialul din care sunt facute pentru ca acum service-urile ofera servicii atat pentru indreptat jante tabla cat si pentru alte materiale din care aceste produse pot fi facute.

De ce se indoaie jantele?

Daca ati deteriorat una dintre jantele din aliaj, a existat de obicei o forma de impact. Fie ca sunt balti, capace ridicate sau borduri, exista multe obstacole care pot indoi o roata. Deoarece spitele trebuie sa fie pe partea din fata a rotii, este aproape intotdeauna mai usor sa indoiti roata in spate sau pe partea „interioara”, ceea ce face dificila aparitia virajului atunci cand roata se afla in masina. In aceste cazuri, indoirea este de obicei anuntata, provocand vibratia masinii.

Ce sunt jantele din aliaj?

Asa-numitele roti „din aluminiu” din autoturismele de astazi sunt fabricate dintr-un aliaj de aluminiu si nichel. Proportiile de aluminiu fata de nichel din aliaj au un efect urias asupra proprietatilor aliajului. Mai putin nichel produce in general o roata mai usoara, dar una care se indoaie mult mai usor datorita moliciunii aliajului. Mai mult nichel produce o roata mai grea, care este mai greu de indoit, dar aliajul este in mod corespunzator mai fragil si se poate rupe mai usor decat rotile din aliaj moale.

Operatorul controleaza procesul si nu monitorizeaza un proces automat de prelucrare. Un bun dispozitiv de indreptare va avea o senzatie pentru metal si poate spune de obicei daca aliajul este moale sau fragil si daca roata este pe punctul de a se sparge sub presiune.

Aliajul de aluminiu are o structura interna cristalina la nivel molecular. Cand aliajul se indoaie, aceasta structura cristalina se poate rupe, negand rezistenta metalului in acel moment.

In momentul in care jantele tale se stramba este foarte posibil ca ele sa aiba o problema considerabila si sa determina desumflarea anvelopelor. Daca ti se intampla asta, cea mai buna varianta este sa apelezi la un service local pentru ajutor. Spre exemplu, daca esti aproape de Brasov sau chiar in oras, alege o vulcanizare non stop Brasov care sa iti vina in ajutor cu cele mai bune servicii. Odata ce jantele tale sunt indreptate, tot ce trebuie sa faci este sa le verifici periodic pentru a evita surprizele neplacute, pentru ca din cauza drumurilor foarte proaste, sansele ca ele sa se strambe din nou sunt extrem de mari.