October 29, 2020

Pasi esentiali pentru crearea unui magazin online

Te-ai decis! Anul acesta este in sfarsit cel in care iti lansezi magazinul online. Dar, inainte de a incepe sa faci demersurile ai nevoie de un plan concret astfel incat sa reusesti sa faci o treaba cat mai buna. Pentru a te ajuta, am conceput o lista cu pasi esentiali pe care daca ii parcurgi vei putea determina exact la ce sa te astepti si cum ai putea sa te asiguri ca lucrurile functioneaza foarte bine.

Nu trebuie neaparat sa urmezi pasii prezentati in ordinea enumerata dar este bine sa ii parcurgi pe toti astfel incat procesul de creare magazin online sa fie cat mai simplu.

Ce trebuie sa faci inainte de a crea un magazin online?

In primul rand, trebuie sa gasesti grupul de clienti tinta fara de care magazinul nu poate sa functioneze. Trebuie sa identifici cui te adresezi si care sunt persoanele care ar putea gasi potrivite produsele tale. De multe ori, cea mai grea parte pentru un magazin online este aceea sa obtina prima comanda. Prin studierea pietii in avans nu va mai fi atat de complicat. Incepe cu un grup mic si nisat format din persoanele pe care le consideri ideale pentru a cumpara de la tine. Colecteaza datele apoi pe baza acestora incepe sa largesti piata pentru magazinul tau online.

Din etapa de creare magazin online, nu trebuie sa lipseasca un plan de SEO bine pus la punct. Acest plan te ajuta sa devii mai vizibil pe motoarele de cautare si clientii sa te gaseasca mult mai usor. Strategiile SEO actioneaza pe termen lung, motiv pentru care trebuie sa te concentrezi sa gasesti o strategie foarte buna inca de la inceput. Seteaza cuvintele cheie principale. Trebuie ales pe baza cuvintelor cheie principale colectate de la cei mai promitatori clienti. Sau, poti plati o agentie seo care sa iti realizeze optimizarea pentru un magazin online.

O alta etapa importanta in procesul de creare magazin online este definirea brand-ului. Un un brand inedit si usor de memorat magazinul tau se va bucura de atentia cuvenita din partea clientilor dar si a presei. Sansele ca oamenii sa se intoarca si a doua oara in magazinul tau vor creste daca vei crea un brand interesant si nou. Chiar daca activezi intr-un domeniu extrem de competitiv cu ideea potrivita poti sa te indepartezi de alte concepte si sa creezi un brand unic.

Un alt pas important este sa optimizezi magazinul online pentru dispozitivele mobile. Oamenii de cele mai multe ori cauta sa cumpere direct de pe telefon sau tableta produsele dorite, asadar, nu doresti sa ratezi aceasta oportunitate in plus de a castiga clienti. Trebuie sa te asiguri ca pagina se incarca usor si pot parcurge un proces de achizitie simplu. Totusi, inainte de parcurgerea pasilor de creare magazin online trebuie sa te asiguri ca solutia aleasa este potrivita si pentru tine.

Ai finalizat procesul de creare magazin online? Munca ta de abia incepe

O data ce magazinul tau este live, acest lucru nu inseamna ca munca ta se opreste aici. Din contra, trebuie sa iti creezi o strategie de marketing eficienta care sa se concentreze pe trafic si clienti. Ofera cupoane de reducere, mostre de produs (acolo unde poti), realizeaza concursuri pe retelele de socializare si fii mereu prezent pe newsfeed-ul oamenilor. Chiar daca esti la inceput vei obtine vizibilitate care mai tarziu poate sa fie convertita in clienti.

Si, o data ce au inceput oamenii sa cumpere, ofera un suport de calitate. Intreaba-i frecvent daca au fost multumiti, rezolva situatiile delicate imediat si fii prezent atunci cand au nevoie de tine. Pune la dispozitie numere de telefon, adresa de e-mail sau integreaza un live chat pe website.

De asemenea, pe piata de e-commerce este recomandat sa cauti parteneriate. Astfel, vei putea avea suportul unor antreprenori cu experienta care sa te sfatuiasca legat de intreg procesul de creare magazin online. Vei avea multe de castigat si, dupa cum am spus, parcurgand aceasta lista vei putea avea un magazin de succes.