September 29, 2023

Strategii si instrumente de marketing folosite de catre o agentie de marketing digital

Marketingul digital ne pune la dispozitie o serie de instrumente de mare diversitate care ne permit sa realizam de la actiuni mici de marketing la costuri practic zero pana la strategii complexe de marketing online (si, evident, mai scumpe) in care sa combinam o infinitate de tehnici si resurse.

  1. Optimizare SEO
  • Search Engine Optimization (optimizare SEO) este optimizarea motorului de cautare.

Motoarele de cautare sunt motoarele de cautare care indexeaza paginile web, astfel incat sa putem gasi ceea ce cautam. Cel mai cunoscut si folosit motor de cautare este Google, dar nu este singurul. Marii competitori ai Google la nivel global sunt Yandex (Rusia) si Baidu (China). .

SEO ne permite sa cunoastem logica din spatele acestor motoare de cautare si sa putem pune paginile site-ului nostru in primele rezultate pentru a obtine vizite organice.

SEO necesita mult timp si munca, dar rezultatele sunt obtinute cu o investitie economica mai mica pe termen lung. In functie de algoritmii motoarelor de cautare si de bunele practici pe care le aplicam pe site-ul nostru, controlul pe care il avem asupra SEO este mult mai mic daca il comparam cu celelalte canale.

  1. SEM

Search Engine Marketing (SEM) se refera in mod obisnuit la anunturile care apar in motoarele de cautare. Principalele diferente fata de SEO sunt ca, fiind anunturi platite, posibilitatile de segmentare sunt foarte mari, controlul pe care il avem asupra SEM este mult mai mare, iar rezultatele sunt imediate.

  1. Marketingul de continut

Content marketing-ul este o strategie de marketing digital care se bazeaza pe crearea de continut pentru a atrage publicul tinta. In mod normal, aceste continuturi iau forma unor articole pe blog, carti electronice, infografice sau videoclipuri. La fel ca SEO, este, de asemenea, o strategie de marketing online pe termen lung, cu putin control asupra publicului.

  1. Social media marketing – promovare facebook

Se numeste social media marketing la utilizarea platformelor de social media pentru a va conecta cu publicul cu 3 obiective:

  1. Imbunatatiti brandingul.
  2. Creste numarul de clienti.
  3. Obtii vanzari mai mari.

In parte, marketingul social media este ca marketingul de continut: trebuie sa capteze atentia publicului nostru tinta pe termen mediu sau lung. Dar, pe de alta parte, puteti avea si sprijinul reclamelor sociale, care sunt reclame pe platformele de social media, cu Facebook Ads, LinkedIn Ads sau Youtube Ads ca platforme mai bine cunoscute.

 

  1. Afisare marketing

Display marketing este un tip de publicitate online, care se caracterizeaza prin bannere bine-cunoscute. Cu siguranta ati vazut multe dintre aceste anunturi intr-una din diferitele lor forme: text, imagine, video, audio sau chiar joc. Ei se remarca prin flexibilitatea lor creativa ridicata.

  1. Affiliate Marketing

Affiliate marketing este o strategie de marketing in care afiliatul utilizeaza traficul de pe site-ul lor pentru a promova produsul unei companii.

  1. Marketing prin e-mail

Dupa cum stim deja, marketingul prin e-mail este strategia de marketing online care se bazeaza pe utilizarea bazei de date a unei companii pentru a trimite comunicari. In ciuda faptului ca este o strategie foarte exploatata, urmand obiceiuri bune, este inca una dintre cele mai eficiente si cu cel mai bun randament.